Tyvärr inga bilder från promenaden..

Hejhopp säger en MYCKET glad matte!

Efter att ha sett några lydnadsfilmer på youtube så blev jag starkt sugen på att dra ut slöfocken och träna lite lydnad, fast med Tyra så är det ju uppenbart att hon tycker det är pisstråkigt. Vi gick ut, och hamnade på ängen. Jag visste att Tyra aldrig skulle få upp kontakten med mig på en gräsmatta, fööör mycket lukter, speciellt med nyklippt gräs också. Så jag tog henne till trottoaren. Först körde linförighet utan koppel, eftersom hon är så van med det. Hon är bra på att sitta vid foten, men inte bra på att gå vid foten, men hur som helst så bad jag henne gå fot, aaaaand she made it. Okej tänkte jag, nu är det dags att försöka få henne att ha ögonkontakt med mig. Vi gick, hon vid sidan av min fot, och varje gång hon kollade upp så klickade jag med klickern. Vi fortsatte så tills hon började ha kontakten lite längre, och nu blev det bara längre och längre.
Trodde aldrig att Tyra skulle tycka om lydnad, hon har ju inte visat intresse förut.

Annars har vi tagit en mindre promenad runt ängen, men vi var ute i iallafall 1 timma. Vill ju inte köra så hårt med henne med tanke på knät.
Så det vi gjorde när vi var ute var:
Lydnad
Trix
Sök.

Ha det bra!!
6/23/2012 09:35:23 pm

Vilken sötnos du har!

Reply
6/24/2012 08:26:24 pm

Alltså, det passar så bra med det rosa hurtta selet till, så snyggt på!

Reply



Leave a Reply.