Sådär! Idag rotade jag äntligen fram kameran igen. Jag köpte ett minneskort, så nu är det bara att tuta och köra med bilder.

Idag har vi tränat lydnad, lydnad och ännu mer lydnad.
Jag kör för det mesta baklängesmarsch, men då och då brukar jag köra vanlig marsch.
Det stora problemet jag har är att Tyra ofta blir övertaggad, så hon går långt fram. Men jag har fått tips från en tjej, så nu har jag några metoder som jag ska testa. Sedan ska vi börja träna liggteknik, så jag får fram snabbare lägganden.

Jag har inte kedjat ihop något FF än, utan kör bara raka sträckor. Får se när jag kedjar ihop med höger- och vänstersvängar.
Bråttom har vi iallafall inte!

Förövrigt så blir Tyra gråar och gråare, men det märks ju inte i hennes hjärna iallafall.. Lär väl få leva med en valp resten av hennes liv!


3/31/2013 03:59:02 am

Åhh, vilka underbara bilder :D Älskar speciellt den första sjuuukt mkt!! :)

Reply



Leave a Reply.