Det liksom blåååååååååser..
Tyra in action. Run forrest, ruuuuuuun!
Detta är då den berömda bollen som överlevt i flera flera veckor med endast några skrapsår. Här ser ni Tyra när hon försöker både bita och klösa sönder bollen, nämnde jag att jag har en katt-hund?
Igår gick jag ner till ängen och tränade ännu mer lydnad med Tyra. Vi körde linförighet och ställande. Tyra vill fortfarande inte gå precis vid min fot, utan hon vill gärna gå en liten bit ifrån. Sen är hon väldigt seg, men det beror nog ganska mycket på värmen. Jag testade med en sak, att ge henne beröm, och då jädrar blev det fart på henne, hon gick jättefint, kollade upp och gick vid foten.

Vi fick även hundar till mötes. Gick jättebra, berömde Tyra helatiden. Vi har också skvallertränat lite! Ca. 5-10 minuter. Tyra är ju van vid andra hundar, hon är van att det finns hundar runt omkring henne, felet är att hon inte litar på hundarna, utan hon ser de som fara, vilket jag förstår iom. traumat som hon varit med om.

Har någon tips på hur jag ska Tyra att gå närmre mig vid linföringen?



Leave a Reply.