Idag gick jag och pappa ner till stranden som ligger 5 minuter bort.
Påvägen dit så möttes vi av ett rådjur, Tyra gick lös. Jag ville inte koppla henne, jag ville se hur hon reagerar. Innan när vi mött rådjur så har hon inte brytt sig så värst mycket, utan hon bara kollar på dom.
Nu var rådjuret ca. 20 meter ifrån oss, och Tyra sitter bredvid mig, okopplad.
Rådjuret stirrar på oss i några sekunder, för att sedan traska vidare, och inte springer den heller, utan den går i slowmotion. Ganska intressant. Tyra gjorde ingenting, hon satt där och kollade.

Sedan möttes vi av duvor, vilket Tyra älskar. Hon kan springa efter duvorna på kommando, då kommer hon först och sätter sig bredvid mig, sedan säger jag ''Ta fågeln'', då går hon in i sin ''jakt''ställning och smyyyyyger fram till duvorna, sedan blir det full fart!

Åter till stranden då, Buddy fick bada, Tyra doppade mer sig. Hon är väldigt framtung, så hon sjunker som en sten, så vi ska införskaffa en flytväst åt Tyramyra. Stolt är jag ändå, att hon doppar sig tills hon behöver simma. När jag tog han dom Tyra för 3 år sedan var hon rädd för vattnet, fy den som skvätte vatten. Sen en sommar var matte vääääldigt elak och bar in henne i vattnet 4-5 gånger. PANIK (!!!) tänkte Tyra, men tro mig, efter dessa 4-5 gånger, så ville hon i själv, och nu älskar hon att doppa sig. :-)



Leave a Reply.